Dit is mijn dag - Yunomi

 

Logo ontwerp Dit is mijn dag

Met 'Dit is mijn dag' kreeg een online platform en community rondom Unilever food brands vorm. Helemaal vanzelf ging dat niet. Een toelichting op één van de meest uitgebreide huisstijlen die ik tot op heden mocht maken.

Reclamebureau Suntzu uit Rotterdam (inmiddels opgegaan in de internationale advertising groep Emakina) vroeg mij om voor enkele van hun klanten, waaronder Unilever merken Knorr en Bertolli maar ook Calvé, Canon, Hago en Ola, websites te ontwerpen.

Dit is mijn dag 

Eén van die projecten omvatte niet alleen het UX Design van een website maar ook het design van de huisstijl en het beeldmerk / logo in het bijzonder.  'Dit is mijn dag' was bedoeld als Nederlands / Belgisch online platform. Unilever zou daar, door middel van het creëeren en beheren van een overwegend vrouwelijke community haar food brands onder de aandacht kunnen brengen. 

Cultuurverschillen

Bijzondere uitdagingen in dit project waren de cultuurverschillen tussen de Nederlands- en Franstalige doelgroep en het grote aantal woorden in het logo. Er is veel tijd besteed aan de typografie en de onderlinge verhoudingen tussen de woorden. 

Personal stories

"This online community allows women to read or write stories that are touching, interesting or practical. They can tell their personal stories, share recipes and practical tips."

Yunomi

'Dit is mijn dag' / 'Mon jour a moi' is later hernoemd, rebranded naar 'Yunomi'. Waarbij de vorm van het beeldmerk, (de 'bloem' of 'vlinder'), de kleuren en de typografie gelijk zijn gehouden. 

Hoe kan ik u helpen?

Heeft u een professioneel logo, huisstijl ontwerp of illustratie nodig voor een eigen project, klant of merk? Of heeft u vragen over dit specifieke project of mijn huidige beschikbaarheid als Freelance Logo Designer? Ik help graag!