OnsBrabantNet webshop redesign

 

Afbeelding 1 van 11 - OnsBrabantNet re-design webshop - Homepage nieuwe stijl

De oude webshop, voor het re-design

Afbeelding 2 van 11 - OnsBrabantNet re-design webshop - De oude homepage

Afbeelding 3 van 11 - OnsBrabantNet re-design webshop - De oude Product Categorie Overzicht pagina

Afbeelding 4 van 11 - OnsBrabantNet re-design webshop - De oude Checkout pagina met stappenplan

De vernieuwde webshop

Afbeelding 5 van 11 - OnsBrabantNet re-design webshop - Oude en vernieuwde website Flowchart met site niveau's

Afbeelding 6 van 11 - OnsBrabantNet re-design webshop - Voorstel vier site niveau's

Afbeelding 7 van 11 - OnsBrabantNet re-design webshop - Nieuwe Product Categorie pagina

Afbeelding 8 van 11 - OnsBrabantNet re-design webshop - Nieuwe Product Detail pagina

Afbeelding 9 van 11 - OnsBrabantNet re-design webshop - Nieuwe winkelwagen

Afbeelding 10 van 11 - OnsBrabantNet re-design webshop - Nieuw Checkout formulier met foutmeldingen en tips

Afbeelding 11 van 11 - OnsBrabantNet re-design webshop - Re-design Overzicht van Bestelling pagina

OnsBrabantNet is een internet, televisie en telefoonprovider uit Eindhoven. OnsBrabantNet richt zich vooral op de lokale telecommarkt in Brabant en Limburg met een focus op internet via glasvezel verbindingen. Sinds 2012 is OnsBrabantNet onderdeel van KPN.

KPN
Van 2007 t/m 2015 werkt ik als Freelance UX & UI en Visual Designer voor KPN. Mijn uitgebreide ervaring met grote e-commerce omgevingen en telecom merken als KPN, T-Mobile, Hi en Telfort was één van de redenen voor OnsBrabantNet om mij te benaderen voor een re-design van de webshop van OnsBrabantNet.

Geen strikte merkstijl
Ik werkte in Eindhoven in een klein maar toegewijd team. Naast mij als UX-designer bestond het team uit één Front-end Developer, diverse Content Managers, een Online Marketeer en een Project Manager. De merkstijl richtlijnen waren niet heel strikt en dat gaf ons veel vrijheid om zaken aan te pakken.

Online conversie
Verbetering van de online conversie was het primaire doel. Veel bezoekers haakten al vroeg in het bestelproces af. Daarom richtten we ons allereerst op de bekende 'quick wins'; aanpassingen met relatief veel effect en weinig moeite. Daarna werd een compleet nieuw bestel- en checkout proces gerealiseerd. Formulieren, Product Overzicht en Product Detail pagina's en de Winkelwagen pagina werden uitgebreid onderzocht en daarna ook nieuw ontworpen. 

Hoe kan ik u helpen?

Heeft u professionele UX + UI Designs of illustraties nodig voor een eigen project, klant of merk? Of heeft u vragen over dit specifieke project of mijn huidige beschikbaarheid als freelance UX Designer? Ik help graag!