T-mobile webshop redesign

 

Afbeelding 1 van 9 - T-Mobile.nl re-design webshop - Homepage nieuwe stijl - variant 1

Afbeelding 2 van 9 - T-Mobile.nl re-design webshop - Homepage nieuwe stijl - variant 2

Afbeelding 3 van 9 - T-Mobile.nl re-design webshop - Onderzoek naar design navigatie 1

Afbeelding 4 van 9 - T-Mobile.nl re-design webshop - Onderzoek naar design navigatie 2

Afbeelding 5 van 9 - T-Mobile.nl re-design webshop - Varianten Product Detail Pagina mobiele telefoon

Afbeelding 6 van 9 - T-Mobile.nl re-design webshop - Bestelling Overzicht Pagina - formulier ontwerp

Afbeelding 7 van 9 - T-Mobile.nl re-design webshop - Uitgebreide wireframes 1

Afbeelding 8 van 9 - T-Mobile.nl re-design webshop - Uitgebreide wireframes 2

Afbeelding 9 van 9 - T-Mobile.nl re-design webshop - Uitgebreide wireframes 3

Toen wij startten was de bestaande webshop van T-Mobile ruim vijf jaar oud dus de behoefte aan vernieuwing van de webshop was duidelijk.

Senior Project Manager en Conceptenzo eigenaar Roy Nikkelen had zojuist bij KPN een omvangrijk website re-design en merkstijl-verandering traject begeleid, toen hij werd gevraagd door T-Mobile om daar ook de corporate website / webshop te re-designen.

Roy benaderde mij en designer/front-end developer Sebastiaan Biesheuvel om dit traject in samenwerking met T-Mobile op te pakken. 

Art direction

De briefing vanuit T-Mobile was simpel. Maak de website en webshop weer fris en eigentijds.

De oude website voelde benauwd, klein en beperkt door veelvuldig gebruik van allerlei randen en kaders en juist geen witruimte waar dat goed zou helpen.

Oplossingen
Door de kaders en randen weg te halen, meer witruimte slim te gebruiken en een grotere header visual in te zetten, ontstond een lichte, frisse en ruim opgezette webshop. Door daarnaast kritisch naar de hoeveelheid content en de structuur ervan te kijken, kreeg de webshop al snel een betere uitstraling.  

Nieuw logo
Bijzonder detail; toen het project al even bezig was, kwam het nieuws er een vernieuwd T-Mobile logo moest worden meegenomen in het design. 

Wireframes en prototypes

Tijdens de gebruikerstesten kwam naar voren dat ook de site structuur verbeterd moest worden. Door het maken van wireframes en prototypes van de meest gebruikte pagina's en flows, kwamen problemen met de navigatie en de locatie van specifieke informatie snel aan het licht. 

Sub-homepage
Eén van de oplossingen die wij snel voorstelden was de introductie van zogenaamde 'Plaza's'. Een Plaza is een sub-homepage die voorziet in de informatiebehoefte van meer oriënterende gebruikers. Ook werd het Checkout proces rigoureus aangepakt, met de inzichten die we bij KPN hadden opgedaan.  

Hoe kan ik u helpen?

Heeft u professionele UX + UI Designs of illustraties nodig voor een eigen project, klant of merk? Of heeft u vragen over dit specifieke project of mijn huidige beschikbaarheid als freelance UX Designer? Ik help graag!