Jaarcongres Trends in Kids- en Jongerenmarketing

 

Logo ontwerp Jaarcongres Trends in Kids- en Jongerenmarketing

Hoe visualiseer je een Nederlands jaarlijks terugkerend congres over trends in jongerenmarketing? Het is ook het enige congres in de Benelux voor marketeers en communicatieprofessionals dat zich specifiek richt op kids- en jongerenmarketing. 

March of Progress

Ik had er in ieder geval een redelijke hoeveelheid schetsen en logo variaties voor nodig om het nu gebruikte creatieve concept te vinden. Het resultaat was het advies om het logo te baseren op het concept van ‘opgroeien’. Het beeldmerk is gebaseerd op de klassieke, wetenschappelijke illustratie ‘March of Progress’, waarbij de evolutie van aap naar rechtoplopende mens in beeld wordt gebracht. De illustratie toont een 'trend', een verloop in de tijd die ook in opgroeien zit. 

Heldere kleuren

Communicatie rondom kinderen en jongeren gebruikt vaak veel kleur. Daarom zijn opvallende, heldere en optimistische kleuren gebruikt. De roze kleur is overgenomen van eerder ontworpen voorstellen.

Typografische keuzes

Daarnaast heb ik me geconcentreerd op de typografie, omdat de vele letters en woorden samen een belangrijk aandeel in het totale logo hebben. Het woord ’Trends’ is prominenter gemaakt omdat dat het meest unieke, minst generieke, deel van de naam is. Het zorgde er bovendien voor dat het tweede deel van de lange naam, ‘Kids en Jongerenmarketing’ in een handzamer formaat kon worden gezet.

Hoe kan ik u helpen?

Heeft u een professioneel logo, huisstijl ontwerp of illustratie nodig voor een eigen project, klant of merk? Of heeft u vragen over dit specifieke project of mijn huidige beschikbaarheid als Freelance Logo Designer? Ik help graag!