Westerpop

 

Logo ontwerp Westerpop 20 jarige jubileum van het gratis (rock)muziekfestival in Delft

Westerpop is een jaarlijks (nu twee-jaarlijks) festival in Delft. In 2009 vierde het haar 20-jarig jubileum. Ik werd gevraagd om het ontwerp voor de crew-shirts te verzorgen.

In eerste instantie was het de bedoeling dat er alleen een illustratie op de voorzijde van het t-shirt zou komen. Ik heb geadviseerd een jubileum-logo te maken. Het maakte de communicatie makkelijker en het festival herkenbaarder.

Tatoeage

De Engelse uitdrukking 'under your skin' om een grote betrokkenheid aan te geven, was de inspiratie voor dit beeldmerk dat lijkt op een tatoeage. 20 jaar lang elk jaar een festival neerzetten (en bezoeken) toont toewijding en betrokkenheid. Een tatoeage blijft ook lang zitten en past bovendien goed bij het 'rock-and-roll'-thema van het Delftste muziekfestival. 

Less is more

Het logo / de illustrate is gebruikt in de festivalkrant, online, op promotiedrukwerk en op de t-shirts. Het beperkte kleurenpalet (rood en zwart) maakte gebruik in allerlei media eenvoudiger.

Na enkele voorbereidende potloodschetsen werd het logo in Adobe Illustrator ontworpen.

Hoe kan ik u helpen?

Heeft u een professioneel logo, huisstijl ontwerp of illustratie nodig voor een eigen project, klant of merk? Of heeft u vragen over dit specifieke project of mijn huidige beschikbaarheid als Freelance Logo Designer? Ik help graag!